نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آثار و مصادیق معماری الگوی تجربۀ فعال در آموزش معماری تدوین مدلی برای کسب دانش عملی طراحی از طریق رویکرد طراحانه به مصادیق معماری [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 5-20]
  • آموزش معماری واکاوی سبک‌های یادگیری دانشجویان برای ارتقای آموزش معماری (مطالعۀ موردی: دانشجویان معماری دانشگاه ارومیه) [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 149-169]

ا

  • اخلاق تکنولوژی جایگاه علوم انسانی در آموزش رشتۀ بیونیک معماری [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 107-125]
  • اقلیم بررسی میزان مصرف انرژی ساختمان زیرزمینی در مقایسه با مدل مشابه بر روی سطح زمین در اقلیمهای تهران، یزد و تبریز [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 89-105]
  • الگوی تجربۀ فعال الگوی تجربۀ فعال در آموزش معماری تدوین مدلی برای کسب دانش عملی طراحی از طریق رویکرد طراحانه به مصادیق معماری [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 5-20]
  • الگوی چهار فصلی نقش تدابیر اقلیمی مبتنی بر جابه‌جایی فصلی در طب سنتی بر سلامت انسان و تأثیر آن بر شکل‎گیری سازمان فضایی معماری مسکونی سنتی ایران [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 97-123]
  • انطباق‌یابنده واکاوی سبک‌های یادگیری دانشجویان برای ارتقای آموزش معماری (مطالعۀ موردی: دانشجویان معماری دانشگاه ارومیه) [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 149-169]

ب

  • بازار تاریخی مطالعه و تبیین چارچوب و راهبردهای حفاظت از بازار تاریخی نراق و محدودۀ شهری پیرامون [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 47-77]
  • باغ ‌ایرانی بازیابی طرح و بازخوانی باغ‌های ناشناخته ایران نمونه موردی: باغ نشاط نیشابور [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 21-46]
  • باغ فردوس تجربۀ معنای مکان فضای شهری: کاربرد تحلیل محتوای کیفی در کشف معنای «باغ فردوس» [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 71-87]
  • باغ‌های ناشناخته بازیابی طرح و بازخوانی باغ‌های ناشناخته ایران نمونه موردی: باغ نشاط نیشابور [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 21-46]
  • بناهای آموزشی زمینه‌گرایی در آثار معماران غیرایرانی در دورۀ پهلوی اول (مدرسۀ البرز و ایرانشهر) [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 171-189]

پ

  • پایداری تحلیل کارایی انرژی در مدل‌های بافت شهری اقلیم گرم و خشک، نمونۀ موردی: شهر اصفهان [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 127-147]
  • پدیدارشناسی روایتِ خانه: روشی برای فهم و بازنمایی مطلوبیتِ تجربۀ زیسته در خانه [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 125-147]
  • پردازش کلامی و تصویری الگوی تجربۀ فعال در آموزش معماری تدوین مدلی برای کسب دانش عملی طراحی از طریق رویکرد طراحانه به مصادیق معماری [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 5-20]

ت

  • تاریخ‌ شفاهی بازیابی طرح و بازخوانی باغ‌های ناشناخته ایران نمونه موردی: باغ نشاط نیشابور [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 21-46]
  • تاریخ مفهومی معماری جایگاه مفهوم معماری در نظام طبقه‌بندی علوم مسلمانان در سده‌های نخست هجری با تکیه بر اندیشه‌های ابونصر فارابی [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 33-48]
  • تجربه مکان تجربۀ معنای مکان فضای شهری: کاربرد تحلیل محتوای کیفی در کشف معنای «باغ فردوس» [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 71-87]
  • تجربۀ زیسته روایتِ خانه: روشی برای فهم و بازنمایی مطلوبیتِ تجربۀ زیسته در خانه [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 125-147]
  • تحقیق کیفی روایتِ خانه: روشی برای فهم و بازنمایی مطلوبیتِ تجربۀ زیسته در خانه [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 125-147]
  • تحلیل محتوا تجربۀ معنای مکان فضای شهری: کاربرد تحلیل محتوای کیفی در کشف معنای «باغ فردوس» [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 71-87]
  • تدابیر اقلیمی نقش تدابیر اقلیمی مبتنی بر جابه‌جایی فصلی در طب سنتی بر سلامت انسان و تأثیر آن بر شکل‎گیری سازمان فضایی معماری مسکونی سنتی ایران [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 97-123]
  • تهویۀ طبیعی بررسی رفتار حرارتی شوادان، نمونۀ موردی: خانۀ سوزنگر دزفول [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 49-70]

ج

  • جابه‌جایی فصلی نقش تدابیر اقلیمی مبتنی بر جابه‌جایی فصلی در طب سنتی بر سلامت انسان و تأثیر آن بر شکل‎گیری سازمان فضایی معماری مسکونی سنتی ایران [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 97-123]
  • جذب‌کننده واکاوی سبک‌های یادگیری دانشجویان برای ارتقای آموزش معماری (مطالعۀ موردی: دانشجویان معماری دانشگاه ارومیه) [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 149-169]

ح

  • حفاظت شهری مطالعه و تبیین چارچوب و راهبردهای حفاظت از بازار تاریخی نراق و محدودۀ شهری پیرامون [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 47-77]
  • حکمت اسلامی جایگاه علوم انسانی در آموزش رشتۀ بیونیک معماری [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 107-125]

خ

  • خانه روایتِ خانه: روشی برای فهم و بازنمایی مطلوبیتِ تجربۀ زیسته در خانه [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 125-147]

د

  • دزفول بررسی رفتار حرارتی شوادان، نمونۀ موردی: خانۀ سوزنگر دزفول [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 49-70]
  • دمای خاک بررسی میزان مصرف انرژی ساختمان زیرزمینی در مقایسه با مدل مشابه بر روی سطح زمین در اقلیمهای تهران، یزد و تبریز [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 89-105]

ر

  • راه‌های ری واکاوی نسبت سازماندهی فضایی شهر ری و راه‌های آن از آغاز اسلام تا پیش از حملۀ مغول [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 79-96]
  • رفتار حرارتی بررسی رفتار حرارتی شوادان، نمونۀ موردی: خانۀ سوزنگر دزفول [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 49-70]
  • روایت باغ نشاط‌ نیشابور بازیابی طرح و بازخوانی باغ‌های ناشناخته ایران نمونه موردی: باغ نشاط نیشابور [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 21-46]
  • روش تفسیری‌تاریخی بازیابی طرح و بازخوانی باغ‌های ناشناخته ایران نمونه موردی: باغ نشاط نیشابور [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 21-46]
  • رویکرد طراحانه الگوی تجربۀ فعال در آموزش معماری تدوین مدلی برای کسب دانش عملی طراحی از طریق رویکرد طراحانه به مصادیق معماری [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 5-20]

ز

  • زمین‌لرزه معماریِ سلطنتیِ هخامنشی: نمادی از فناوری و خِرد انسانی در عهد باستان [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 5-32]
  • زمینه‌گرایی زمینه‌گرایی در آثار معماران غیرایرانی در دورۀ پهلوی اول (مدرسۀ البرز و ایرانشهر) [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 171-189]

س

  • ساختار فضایی شهر واکاوی نسبت سازماندهی فضایی شهر ری و راه‌های آن از آغاز اسلام تا پیش از حملۀ مغول [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 79-96]
  • ساختمان زمینپناه بررسی میزان مصرف انرژی ساختمان زیرزمینی در مقایسه با مدل مشابه بر روی سطح زمین در اقلیمهای تهران، یزد و تبریز [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 89-105]
  • سبک یادگیری همگرا واکاوی سبک‌های یادگیری دانشجویان برای ارتقای آموزش معماری (مطالعۀ موردی: دانشجویان معماری دانشگاه ارومیه) [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 149-169]
  • سده‌های نخست اسلامی جایگاه مفهوم معماری در نظام طبقه‌بندی علوم مسلمانان در سده‌های نخست هجری با تکیه بر اندیشه‌های ابونصر فارابی [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 33-48]
  • سیر تحول شهر واکاوی نسبت سازماندهی فضایی شهر ری و راه‌های آن از آغاز اسلام تا پیش از حملۀ مغول [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 79-96]
  • سیستم تیر و ستون معماریِ سلطنتیِ هخامنشی: نمادی از فناوری و خِرد انسانی در عهد باستان [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 5-32]

ش

  • شبیه‌سازی انرژی تحلیل کارایی انرژی در مدل‌های بافت شهری اقلیم گرم و خشک، نمونۀ موردی: شهر اصفهان [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 127-147]
  • شهر تاریخی مطالعه و تبیین چارچوب و راهبردهای حفاظت از بازار تاریخی نراق و محدودۀ شهری پیرامون [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 47-77]
  • شهر ری واکاوی نسبت سازماندهی فضایی شهر ری و راه‌های آن از آغاز اسلام تا پیش از حملۀ مغول [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 79-96]
  • شوادان بررسی رفتار حرارتی شوادان، نمونۀ موردی: خانۀ سوزنگر دزفول [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 49-70]
  • شیوۀ روایی روایتِ خانه: روشی برای فهم و بازنمایی مطلوبیتِ تجربۀ زیسته در خانه [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 125-147]

ص

  • صناعت معماری جایگاه مفهوم معماری در نظام طبقه‌بندی علوم مسلمانان در سده‌های نخست هجری با تکیه بر اندیشه‌های ابونصر فارابی [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 33-48]

ط

  • طب سنتی نقش تدابیر اقلیمی مبتنی بر جابه‌جایی فصلی در طب سنتی بر سلامت انسان و تأثیر آن بر شکل‎گیری سازمان فضایی معماری مسکونی سنتی ایران [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 97-123]
  • طبقه‌بندی علوم جایگاه مفهوم معماری در نظام طبقه‌بندی علوم مسلمانان در سده‌های نخست هجری با تکیه بر اندیشه‌های ابونصر فارابی [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 33-48]

ف

  • فارابی جایگاه مفهوم معماری در نظام طبقه‌بندی علوم مسلمانان در سده‌های نخست هجری با تکیه بر اندیشه‌های ابونصر فارابی [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 33-48]
  • فرایند توجه الگوی تجربۀ فعال در آموزش معماری تدوین مدلی برای کسب دانش عملی طراحی از طریق رویکرد طراحانه به مصادیق معماری [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 5-20]
  • فرم شهری پایدار تحلیل کارایی انرژی در مدل‌های بافت شهری اقلیم گرم و خشک، نمونۀ موردی: شهر اصفهان [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 127-147]
  • فرهنگ ساختمان سازی معماریِ سلطنتیِ هخامنشی: نمادی از فناوری و خِرد انسانی در عهد باستان [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 5-32]
  • فلسفۀ تکنولوژی علوم انسانی جایگاه علوم انسانی در آموزش رشتۀ بیونیک معماری [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 107-125]
  • فلسفۀ تکنولوژی مهندسی جایگاه علوم انسانی در آموزش رشتۀ بیونیک معماری [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 107-125]
  • فناوری ساختمان معماریِ سلطنتیِ هخامنشی: نمادی از فناوری و خِرد انسانی در عهد باستان [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 5-32]
  • فناوری معماری بیونیک جایگاه علوم انسانی در آموزش رشتۀ بیونیک معماری [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 107-125]

ک

  • کارایی انرژی تحلیل کارایی انرژی در مدل‌های بافت شهری اقلیم گرم و خشک، نمونۀ موردی: شهر اصفهان [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 127-147]

م

  • مدرسۀ البرز زمینه‌گرایی در آثار معماران غیرایرانی در دورۀ پهلوی اول (مدرسۀ البرز و ایرانشهر) [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 171-189]
  • مدرسۀ ایرانشهر زمینه‌گرایی در آثار معماران غیرایرانی در دورۀ پهلوی اول (مدرسۀ البرز و ایرانشهر) [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 171-189]
  • مساکن نقش تدابیر اقلیمی مبتنی بر جابه‌جایی فصلی در طب سنتی بر سلامت انسان و تأثیر آن بر شکل‎گیری سازمان فضایی معماری مسکونی سنتی ایران [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 97-123]
  • معماری اسلامی جایگاه مفهوم معماری در نظام طبقه‌بندی علوم مسلمانان در سده‌های نخست هجری با تکیه بر اندیشه‌های ابونصر فارابی [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 33-48]
  • معماری التقاطی معماریِ سلطنتیِ هخامنشی: نمادی از فناوری و خِرد انسانی در عهد باستان [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 5-32]
  • معماری پهلوی اول زمینه‌گرایی در آثار معماران غیرایرانی در دورۀ پهلوی اول (مدرسۀ البرز و ایرانشهر) [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 171-189]
  • معنای مکان تجربۀ معنای مکان فضای شهری: کاربرد تحلیل محتوای کیفی در کشف معنای «باغ فردوس» [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 71-87]

ن

  • نراق مطالعه و تبیین چارچوب و راهبردهای حفاظت از بازار تاریخی نراق و محدودۀ شهری پیرامون [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 47-77]
  • نرمافزار انرژی پلاس بررسی میزان مصرف انرژی ساختمان زیرزمینی در مقایسه با مدل مشابه بر روی سطح زمین در اقلیمهای تهران، یزد و تبریز [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 89-105]
  • نرم‌افزار دیزاین بیلدر تحلیل کارایی انرژی در مدل‌های بافت شهری اقلیم گرم و خشک، نمونۀ موردی: شهر اصفهان [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 127-147]
  • نگرش انتقادی جایگاه علوم انسانی در آموزش رشتۀ بیونیک معماری [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 107-125]

و

  • واگرا واکاوی سبک‌های یادگیری دانشجویان برای ارتقای آموزش معماری (مطالعۀ موردی: دانشجویان معماری دانشگاه ارومیه) [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 149-169]