آ
-
آثار و مصادیق معماری
الگوی تجربۀ فعال در آموزش معماری تدوین مدلی برای کسب دانش عملی طراحی از طریق رویکرد طراحانه به مصادیق معماری [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 5-20]
-
آموزش معماری
واکاوی سبکهای یادگیری دانشجویان برای ارتقای آموزش معماری (مطالعۀ موردی: دانشجویان معماری دانشگاه ارومیه) [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 149-169]
ا
-
اخلاق تکنولوژی
جایگاه علوم انسانی در آموزش رشتۀ بیونیک معماری [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 107-125]
-
اقلیم
بررسی میزان مصرف انرژی ساختمان زیرزمینی در مقایسه با مدل مشابه بر روی سطح زمین در اقلیمهای تهران، یزد و تبریز [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 89-105]
-
الگوی تجربۀ فعال
الگوی تجربۀ فعال در آموزش معماری تدوین مدلی برای کسب دانش عملی طراحی از طریق رویکرد طراحانه به مصادیق معماری [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 5-20]
-
الگوی چهار فصلی
نقش تدابیر اقلیمی مبتنی بر جابهجایی فصلی در طب سنتی بر سلامت انسان و تأثیر آن بر شکلگیری سازمان فضایی معماری مسکونی سنتی ایران [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 97-123]
-
انطباقیابنده
واکاوی سبکهای یادگیری دانشجویان برای ارتقای آموزش معماری (مطالعۀ موردی: دانشجویان معماری دانشگاه ارومیه) [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 149-169]
ب
-
بازار تاریخی
مطالعه و تبیین چارچوب و راهبردهای حفاظت از بازار تاریخی نراق و محدودۀ شهری پیرامون [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 47-77]
-
باغ ایرانی
بازیابی طرح و بازخوانی باغهای ناشناخته ایران نمونه موردی: باغ نشاط نیشابور [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 21-46]
-
باغ فردوس
تجربۀ معنای مکان فضای شهری: کاربرد تحلیل محتوای کیفی در کشف معنای «باغ فردوس» [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 71-87]
-
باغهای ناشناخته
بازیابی طرح و بازخوانی باغهای ناشناخته ایران نمونه موردی: باغ نشاط نیشابور [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 21-46]
-
بناهای آموزشی
زمینهگرایی در آثار معماران غیرایرانی در دورۀ پهلوی اول (مدرسۀ البرز و ایرانشهر) [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 171-189]
پ
-
پایداری
تحلیل کارایی انرژی در مدلهای بافت شهری اقلیم گرم و خشک، نمونۀ موردی: شهر اصفهان [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 127-147]
-
پدیدارشناسی
روایتِ خانه: روشی برای فهم و بازنمایی مطلوبیتِ تجربۀ زیسته در خانه [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 125-147]
-
پردازش کلامی و تصویری
الگوی تجربۀ فعال در آموزش معماری تدوین مدلی برای کسب دانش عملی طراحی از طریق رویکرد طراحانه به مصادیق معماری [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 5-20]
ت
-
تاریخ شفاهی
بازیابی طرح و بازخوانی باغهای ناشناخته ایران نمونه موردی: باغ نشاط نیشابور [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 21-46]
-
تاریخ مفهومی معماری
جایگاه مفهوم معماری در نظام طبقهبندی علوم مسلمانان در سدههای نخست هجری با تکیه بر اندیشههای ابونصر فارابی [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 33-48]
-
تجربه مکان
تجربۀ معنای مکان فضای شهری: کاربرد تحلیل محتوای کیفی در کشف معنای «باغ فردوس» [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 71-87]
-
تجربۀ زیسته
روایتِ خانه: روشی برای فهم و بازنمایی مطلوبیتِ تجربۀ زیسته در خانه [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 125-147]
-
تحقیق کیفی
روایتِ خانه: روشی برای فهم و بازنمایی مطلوبیتِ تجربۀ زیسته در خانه [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 125-147]
-
تحلیل محتوا
تجربۀ معنای مکان فضای شهری: کاربرد تحلیل محتوای کیفی در کشف معنای «باغ فردوس» [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 71-87]
-
تدابیر اقلیمی
نقش تدابیر اقلیمی مبتنی بر جابهجایی فصلی در طب سنتی بر سلامت انسان و تأثیر آن بر شکلگیری سازمان فضایی معماری مسکونی سنتی ایران [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 97-123]
-
تهویۀ طبیعی
بررسی رفتار حرارتی شوادان، نمونۀ موردی: خانۀ سوزنگر دزفول [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 49-70]
ج
-
جابهجایی فصلی
نقش تدابیر اقلیمی مبتنی بر جابهجایی فصلی در طب سنتی بر سلامت انسان و تأثیر آن بر شکلگیری سازمان فضایی معماری مسکونی سنتی ایران [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 97-123]
-
جذبکننده
واکاوی سبکهای یادگیری دانشجویان برای ارتقای آموزش معماری (مطالعۀ موردی: دانشجویان معماری دانشگاه ارومیه) [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 149-169]
ح
-
حفاظت شهری
مطالعه و تبیین چارچوب و راهبردهای حفاظت از بازار تاریخی نراق و محدودۀ شهری پیرامون [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 47-77]
-
حکمت اسلامی
جایگاه علوم انسانی در آموزش رشتۀ بیونیک معماری [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 107-125]
خ
-
خانه
روایتِ خانه: روشی برای فهم و بازنمایی مطلوبیتِ تجربۀ زیسته در خانه [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 125-147]
د
-
دزفول
بررسی رفتار حرارتی شوادان، نمونۀ موردی: خانۀ سوزنگر دزفول [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 49-70]
-
دمای خاک
بررسی میزان مصرف انرژی ساختمان زیرزمینی در مقایسه با مدل مشابه بر روی سطح زمین در اقلیمهای تهران، یزد و تبریز [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 89-105]
ر
-
راههای ری
واکاوی نسبت سازماندهی فضایی شهر ری و راههای آن از آغاز اسلام تا پیش از حملۀ مغول [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 79-96]
-
رفتار حرارتی
بررسی رفتار حرارتی شوادان، نمونۀ موردی: خانۀ سوزنگر دزفول [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 49-70]
-
روایت باغ نشاط نیشابور
بازیابی طرح و بازخوانی باغهای ناشناخته ایران نمونه موردی: باغ نشاط نیشابور [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 21-46]
-
روش تفسیریتاریخی
بازیابی طرح و بازخوانی باغهای ناشناخته ایران نمونه موردی: باغ نشاط نیشابور [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 21-46]
-
رویکرد طراحانه
الگوی تجربۀ فعال در آموزش معماری تدوین مدلی برای کسب دانش عملی طراحی از طریق رویکرد طراحانه به مصادیق معماری [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 5-20]
ز
-
زمینلرزه
معماریِ سلطنتیِ هخامنشی: نمادی از فناوری و خِرد انسانی در عهد باستان [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 5-32]
-
زمینهگرایی
زمینهگرایی در آثار معماران غیرایرانی در دورۀ پهلوی اول (مدرسۀ البرز و ایرانشهر) [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 171-189]
س
-
ساختار فضایی شهر
واکاوی نسبت سازماندهی فضایی شهر ری و راههای آن از آغاز اسلام تا پیش از حملۀ مغول [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 79-96]
-
ساختمان زمینپناه
بررسی میزان مصرف انرژی ساختمان زیرزمینی در مقایسه با مدل مشابه بر روی سطح زمین در اقلیمهای تهران، یزد و تبریز [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 89-105]
-
سبک یادگیری همگرا
واکاوی سبکهای یادگیری دانشجویان برای ارتقای آموزش معماری (مطالعۀ موردی: دانشجویان معماری دانشگاه ارومیه) [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 149-169]
-
سدههای نخست اسلامی
جایگاه مفهوم معماری در نظام طبقهبندی علوم مسلمانان در سدههای نخست هجری با تکیه بر اندیشههای ابونصر فارابی [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 33-48]
-
سیر تحول شهر
واکاوی نسبت سازماندهی فضایی شهر ری و راههای آن از آغاز اسلام تا پیش از حملۀ مغول [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 79-96]
-
سیستم تیر و ستون
معماریِ سلطنتیِ هخامنشی: نمادی از فناوری و خِرد انسانی در عهد باستان [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 5-32]
ش
-
شبیهسازی انرژی
تحلیل کارایی انرژی در مدلهای بافت شهری اقلیم گرم و خشک، نمونۀ موردی: شهر اصفهان [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 127-147]
-
شهر تاریخی
مطالعه و تبیین چارچوب و راهبردهای حفاظت از بازار تاریخی نراق و محدودۀ شهری پیرامون [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 47-77]
-
شهر ری
واکاوی نسبت سازماندهی فضایی شهر ری و راههای آن از آغاز اسلام تا پیش از حملۀ مغول [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 79-96]
-
شوادان
بررسی رفتار حرارتی شوادان، نمونۀ موردی: خانۀ سوزنگر دزفول [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 49-70]
-
شیوۀ روایی
روایتِ خانه: روشی برای فهم و بازنمایی مطلوبیتِ تجربۀ زیسته در خانه [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 125-147]
ص
-
صناعت معماری
جایگاه مفهوم معماری در نظام طبقهبندی علوم مسلمانان در سدههای نخست هجری با تکیه بر اندیشههای ابونصر فارابی [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 33-48]
ط
-
طب سنتی
نقش تدابیر اقلیمی مبتنی بر جابهجایی فصلی در طب سنتی بر سلامت انسان و تأثیر آن بر شکلگیری سازمان فضایی معماری مسکونی سنتی ایران [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 97-123]
-
طبقهبندی علوم
جایگاه مفهوم معماری در نظام طبقهبندی علوم مسلمانان در سدههای نخست هجری با تکیه بر اندیشههای ابونصر فارابی [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 33-48]
ف
-
فارابی
جایگاه مفهوم معماری در نظام طبقهبندی علوم مسلمانان در سدههای نخست هجری با تکیه بر اندیشههای ابونصر فارابی [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 33-48]
-
فرایند توجه
الگوی تجربۀ فعال در آموزش معماری تدوین مدلی برای کسب دانش عملی طراحی از طریق رویکرد طراحانه به مصادیق معماری [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 5-20]
-
فرم شهری پایدار
تحلیل کارایی انرژی در مدلهای بافت شهری اقلیم گرم و خشک، نمونۀ موردی: شهر اصفهان [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 127-147]
-
فرهنگ ساختمان سازی
معماریِ سلطنتیِ هخامنشی: نمادی از فناوری و خِرد انسانی در عهد باستان [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 5-32]
-
فلسفۀ تکنولوژی علوم انسانی
جایگاه علوم انسانی در آموزش رشتۀ بیونیک معماری [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 107-125]
-
فلسفۀ تکنولوژی مهندسی
جایگاه علوم انسانی در آموزش رشتۀ بیونیک معماری [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 107-125]
-
فناوری ساختمان
معماریِ سلطنتیِ هخامنشی: نمادی از فناوری و خِرد انسانی در عهد باستان [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 5-32]
-
فناوری معماری بیونیک
جایگاه علوم انسانی در آموزش رشتۀ بیونیک معماری [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 107-125]
ک
-
کارایی انرژی
تحلیل کارایی انرژی در مدلهای بافت شهری اقلیم گرم و خشک، نمونۀ موردی: شهر اصفهان [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 127-147]
م
-
مدرسۀ البرز
زمینهگرایی در آثار معماران غیرایرانی در دورۀ پهلوی اول (مدرسۀ البرز و ایرانشهر) [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 171-189]
-
مدرسۀ ایرانشهر
زمینهگرایی در آثار معماران غیرایرانی در دورۀ پهلوی اول (مدرسۀ البرز و ایرانشهر) [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 171-189]
-
مساکن
نقش تدابیر اقلیمی مبتنی بر جابهجایی فصلی در طب سنتی بر سلامت انسان و تأثیر آن بر شکلگیری سازمان فضایی معماری مسکونی سنتی ایران [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 97-123]
-
معماری اسلامی
جایگاه مفهوم معماری در نظام طبقهبندی علوم مسلمانان در سدههای نخست هجری با تکیه بر اندیشههای ابونصر فارابی [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 33-48]
-
معماری التقاطی
معماریِ سلطنتیِ هخامنشی: نمادی از فناوری و خِرد انسانی در عهد باستان [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 5-32]
-
معماری پهلوی اول
زمینهگرایی در آثار معماران غیرایرانی در دورۀ پهلوی اول (مدرسۀ البرز و ایرانشهر) [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 171-189]
-
معنای مکان
تجربۀ معنای مکان فضای شهری: کاربرد تحلیل محتوای کیفی در کشف معنای «باغ فردوس» [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 71-87]
ن
-
نراق
مطالعه و تبیین چارچوب و راهبردهای حفاظت از بازار تاریخی نراق و محدودۀ شهری پیرامون [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 47-77]
-
نرمافزار انرژی پلاس
بررسی میزان مصرف انرژی ساختمان زیرزمینی در مقایسه با مدل مشابه بر روی سطح زمین در اقلیمهای تهران، یزد و تبریز [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 89-105]
-
نرمافزار دیزاین بیلدر
تحلیل کارایی انرژی در مدلهای بافت شهری اقلیم گرم و خشک، نمونۀ موردی: شهر اصفهان [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 127-147]
-
نگرش انتقادی
جایگاه علوم انسانی در آموزش رشتۀ بیونیک معماری [دوره 7، شماره 13، 1397، صفحه 107-125]
و
-
واگرا
واکاوی سبکهای یادگیری دانشجویان برای ارتقای آموزش معماری (مطالعۀ موردی: دانشجویان معماری دانشگاه ارومیه) [دوره 7، شماره 14، 1397، صفحه 149-169]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد