معماری یک مقولۀ چندمحوری چندبُعدی است. به همین علت، تحقق معماری و یادگیری آن، نیازمند برخورداری از مجموعهای از معرفتها و دانشهای گوناگون است. مسئلۀ پژوهشی حاضر، بررسی محتوای لازم برای آموزش معماری و تحلیل میزان موفقیت دورۀ کارشناسی در انتقال این محتواست. این تحقیق یک پژوهشکاربردی بهشیوۀ پیمایش کمّی است. ابتدا محتوای آموزش و آنچه دانشجوی معماری باید بیاموزد، بحث و ارائه گردید و سپس دیدگاه استادان، کارفرمایان، دانشآموختگان و دانشجویان در خصوص میزان موفقیت دورۀ کارشناسی در انتقال این محتوا، از طریق پرسشنامه اخذ و بررسی شد. بر اساس یافتهها سه بنیان دانش، توانش و بینش، محتوای آموزش معماری را تشکیل میدهد و ارزیابی میزان موفقیت دورۀ کارشناسی معماری در انتقال این محتوا نشان میدهد بیشترین موفقیت آموزش در انتقال بنیان توانش است که در سطح متوسط قرار دارد و در دو مؤلفۀ دانش و بینش، سطح موفقیت درمجموع پایینتر از حد متوسط است.
صداقتی, عباس, & حجت, عیسی. (1400). محتوای آموزش معماری در ایران و میزان موفقیت دوره کارشناسی در انتقال این محتوا (علمی پژوهشی). مطالعات معماری ایران, 8(15), 91-112. doi: 10.22052/1.15.91
MLA
عباس صداقتی; عیسی حجت. "محتوای آموزش معماری در ایران و میزان موفقیت دوره کارشناسی در انتقال این محتوا (علمی پژوهشی)", مطالعات معماری ایران, 8, 15, 1400, 91-112. doi: 10.22052/1.15.91
HARVARD
صداقتی, عباس, حجت, عیسی. (1400). 'محتوای آموزش معماری در ایران و میزان موفقیت دوره کارشناسی در انتقال این محتوا (علمی پژوهشی)', مطالعات معماری ایران, 8(15), pp. 91-112. doi: 10.22052/1.15.91
VANCOUVER
صداقتی, عباس, حجت, عیسی. محتوای آموزش معماری در ایران و میزان موفقیت دوره کارشناسی در انتقال این محتوا (علمی پژوهشی). مطالعات معماری ایران, 1400; 8(15): 91-112. doi: 10.22052/1.15.91