[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: دوره 1، شماره 15 - ( 5-1398 ) ::
جلد 1 شماره 15 صفحات 91-112 برگشت به فهرست نسخه ها
محتوای آموزش معماری در ایران و میزان موفقیت دوره کارشناسی در انتقال این محتوا
عباس صداقتی، عیسی حجت
چکیده:   (217 مشاهده)
معماری یک مقولۀ چندمحوری چندبُعدی است. به همین علت، تحقق معماری و یادگیری آن، نیازمند برخورداری از مجموعه‌ای از معرفت‌ها و دانش‌های گوناگون است. مسئلۀ پژوهشی حاضر، بررسی محتوای لازم برای آموزش معماری و تحلیل میزان موفقیت دورۀ کارشناسی در انتقال این محتواست. این تحقیق یک پژوهش‌کاربردی به‌شیوۀ پیمایش کمّی است. ابتدا محتوای آموزش و آنچه دانشجوی معماری باید بیاموزد، بحث و ارائه گردید و سپس دیدگاه استادان، کارفرمایان، دانش‌آموختگان و دانشجویان در خصوص میزان موفقیت دورۀ کارشناسی در انتقال این محتوا، از طریق پرسشنامه اخذ و بررسی شد. بر اساس یافته‌ها سه بنیان دانش، توانش و بینش، محتوای آموزش معماری را تشکیل می‌دهد و ارزیابی میزان موفقیت دورۀ کارشناسی معماری در انتقال این محتوا نشان می‌دهد بیشترین موفقیت آموزش در انتقال بنیان توانش است که در سطح متوسط قرار دارد و در دو مؤلفۀ دانش و بینش، سطح موفقیت درمجموع پایین‌تر از حد متوسط است.
واژه‌های کلیدی: آموزش معماری، دورۀ کارشناسی، محتوای آموزش، ایران
متن کامل [PDF 1086 kb]   (137 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sedaghati ‘, Hojjat E. The Instructional Content of the Architecture Education in Iran and the Success Rate of the Bachelors’ Degree Course in the Transfer of this Content. JIAS. 2019; 1 (15) :91-112
URL: http://jias.kashanu.ac.ir/article-1-1701-fa.html

صداقتی عباس، حجت عیسی. محتوای آموزش معماری در ایران و میزان موفقیت دوره کارشناسی در انتقال این محتوا. مطالعات معماري ايران. 1398; 1 (15) :91-112

URL: http://jias.kashanu.ac.ir/article-1-1701-fa.html



دوره 1، شماره 15 - ( 5-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3991